تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

مشخصات بلاگ

بر اساس قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور رسیدگی به امور تجهیزات پزشکی، در سال ۱۳۶۴ دفتر تجهیزات پزشکی در معاونت درمان تشکیل و سپس ساختار آن در سال ۱۳۷۲ به اداره تغییر یافت. به ضرورت اهمیت و گستردگی کار، اداره با عنوان اداره کل تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۷۶ ارتقاء یافت.

به استناد بندهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۷ ماده ۱ قانون تشکیلات و وظایف وزارت متبوع و تبصره ۵ ماده ۱۳و تبصره ۲ ماده ۱۴ و تبصره ۲ ماده ۳ مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی و مواد ۲۴ و ۲۵ و ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ و بر اساس آیین‌نامه تجهیزات پزشکی مصوب بهمن ماه ۱۳۸۶ و بازنگری شده مصوب ۱۳۹۴، اداره کل تجهیزات پزشکی به نمایندگی از وزارت متبوع، مسئول نظارت و ارزیابی و احراز اصالت سلامت، کیفیت و ایمنی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و اعطای مجوز به متقاضیان در خصوص اقدامات و فرآیندهای گوناگون در عرصه تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه و خدمات پس از فروش می‌باشد.

وسیله پزشکی در آیین‌نامه تجهیزات پزشکی ایران به شکل زیر تعریف می‌شود:

هرگونه وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

-تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری

-تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت

-تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرایند فیزیولوژیک

-حمایت‌کننده یا پشتیبانی‌کننده حیات

-کنترل بارداری

بایگانی

انواع دستگاه های جرمگیری در دندانپزشکی

يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۲۴ ب.ظ
تجهیزات دندانپزشکی سپدنت ، بزرگترین ارائه دهنده انواع محصولات و تجهیزات و لوازم مصرفی دندانپزشکی به سرتاسر ایران عزیز می باشد.
 بیش از 15 سال تجربه تخصصی کارشناسان سپدنت را به بهترین شکل ممکن در اختیار مشتریان گرامی گذاشته‌ایم تا یکی از کاملترین و برترین فروشگاه های اینترنتی محصولات و کالای دندانپزشکی را شاهد باشیم.
فروشگاه ما شامل یونیت های صندلی ، کمپرسورها ، ساکشن ها و بسیاری از موارد پرکاردبر در صنعت پزشکی را ارائه می دهد.
 
در ادامه به یکی از دستگاه های جرمگیری می پردازیم:

جرمگیر پیزوالتراسونیک Woodpecker مدل UDS-J2 PLUS LED

جرمگیر پیزوالتراسونیک Woodpecker مدل UDS-J2 PLUS LED : در دستگاه جرمگیری اولتراسونیک پیزوالکتریک، لرزش بوسیله نیروی مکانیکی‌که در اثر ورود نیروی الکتریکی به کریستال‌های‌پیزوالکتریک ازجمله کوارتز وارد شده، به وجود می آید.

 

ویژگی های جرمگیر پیزوالتراسونیک Woodpecker :

  • نوع هندپیس دستگاه نوری بوده و قابل جدا شدن و قایل اتوکلاو می باشد.
  • دارای  مودهای کاری جرمگیری و پریو می باشد.
  • دستگاه قابل جابجایی می باشد.
  • فرکانس ارتعاش دستگاه ۳ تا ۳۰ کیلوهرتز می باشد
  • قابلیت کالیبراسیون فرکانس خودکار
  • دارای ۵ عدد سر قلم : ۳ عدد سر قلم G1 و ۱ عدد سر قلم G2 جهت جرمگیری سوپراجنجیوال و ۱ عدد سر قلم P1 جهت جرمگیری ساب جنجیوال
  • فشار آب ورودی دستگاه ۱-۵ بار
  • دارای پدال و آچار کلاج دار قابل اتوکلاو
  • تغذیه و توان دستگاه برابر با DC ۲۴ V,۲۰ W,۵۰ Hz,AC ۲۲۰ V
  • قابلیت کالیبراسیون خودکار فرکانس
  • ابعاد: 213*95*137میلی‌متر
  • وزن دستگاه: 1.7 کیلوگرم
  • وزن آداپتور: 1.2 کیلوگرم

دستگاه جرمگیر دندانپزشکی چیست؟

جرمگیر دندان انواع مختلفی دارد. این دستگاه برای از بین بردن پلاک دندانی که ساختار بسیار سختی دارد استفاده می شود. با توجه به اینکه با استفاده از مسواک نمی توان تمام پوسته ها و پلاک ها را از بین برد، جرم گیری نکردن دندان ها باعث ایجاد لکه روی دندان، بوی بد دهان و در دراز مدت عفونت دندان می شود. بنابراین دندانپزشکان با استفاده از جرم گیر این مشکل را حل می کنند.

انواع دستگاه های جرمگیری در دندانپزشکی

با توجه به نوع اتصال می توان دستگاه های ضد گرفتگی را به دو گروه پرتابل و درون واحدی تقسیم کرد.

این دستگاه ها از نظر نوع سیستم ارتعاشی به سه دسته مقیاس کننده اولتراسونیک القایی یا کویترون، جرمگیر اولتراسونیک هوابرد یا Airflow و جرمگیر اولتراسونیک پیزوالکتریک طبقه بندی می شوند.

در دستگاه کویترون لرزش از طریق عملکرد سیستم داخلی قلم انجام می شود. به این ترتیب داخل قلم کلاف و ورق وجود دارد. ابتدا به دو سر سیم پیچ ولتاژ وارد می شود و میدان مغناطیسی در آن ایجاد می شود. این میدان باعث نوسان ورق یا تیغه ها می شود و این نوسان به نوک هندپیس منتقل می شود.

 

کاتالوگ

جهت مشاهده محصولات بیشتر کلیک بفرمایید

  • hasan ke

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی