تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

مشخصات بلاگ

بر اساس قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور رسیدگی به امور تجهیزات پزشکی، در سال ۱۳۶۴ دفتر تجهیزات پزشکی در معاونت درمان تشکیل و سپس ساختار آن در سال ۱۳۷۲ به اداره تغییر یافت. به ضرورت اهمیت و گستردگی کار، اداره با عنوان اداره کل تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۷۶ ارتقاء یافت.

به استناد بندهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۷ ماده ۱ قانون تشکیلات و وظایف وزارت متبوع و تبصره ۵ ماده ۱۳و تبصره ۲ ماده ۱۴ و تبصره ۲ ماده ۳ مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی و مواد ۲۴ و ۲۵ و ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ و بر اساس آیین‌نامه تجهیزات پزشکی مصوب بهمن ماه ۱۳۸۶ و بازنگری شده مصوب ۱۳۹۴، اداره کل تجهیزات پزشکی به نمایندگی از وزارت متبوع، مسئول نظارت و ارزیابی و احراز اصالت سلامت، کیفیت و ایمنی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و اعطای مجوز به متقاضیان در خصوص اقدامات و فرآیندهای گوناگون در عرصه تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه و خدمات پس از فروش می‌باشد.

وسیله پزشکی در آیین‌نامه تجهیزات پزشکی ایران به شکل زیر تعریف می‌شود:

هرگونه وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

-تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری

-تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت

-تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرایند فیزیولوژیک

-حمایت‌کننده یا پشتیبانی‌کننده حیات

-کنترل بارداری

بایگانی

۱۷ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

کوره پرسلن دندانپزشکی

فر دندانپزشکی فر دندانپزشکی استفاده شده فر دندانپزشکی چیست؟ کوره پرسلن کوشافان پارس کوره دندانپزشکی آووکلار کوره موم برداشتن کوره دندانپزشکی کوره پرسلن کوره دندانپزشکی پرسلن کوره دندانپزشکی قیمت کوره دندان در کوشافان پارس تعمیر

سرامیک در ترمیم دندان و در بسیاری از فرآیندهای مختلف استفاده می شود. سرامیک ها باید تحت عملیات حرارتی قرار گیرند تا شکل بگیرند، سخت شوند و خواص مکانیکی مناسب را به دست آورند. این عملیات حرارتی تف جوشی نامیده می شود.

تف جوشی یک عملیات حرارتی است که برای سرامیک هایی که به صورت پودر در کنار یکدیگر قرار می گیرند، اعمال می شود. با اعمال حرارت، این پودرها تقویت و یکپارچه می شوند. این فرآیند در دمایی کمتر از دمای ذوب مواد انجام خواهد شد. هنگامی که دما افزایش می یابد، مواد در یک نقطه ذوب می شوند و با کاهش دما ذوب می شوند.

در مینای دندان که کنده یا آسیب دیده است و قصد پوشاندن آن را دارند ابتدا تراشیده شده و با استفاده از مایع مخصوص پودر سرامیک را به صورت خمیر در می آورند و آرام آرام سعی می کنند مسواک بزنند و به شکل دندان دربیاورند. و به اصطلاح آن را قالب بزنید. این قالب را از دندان جدا کرده، سپس در کوره زینتر می کنند تا سفت و محکم شود تا جامد و آماده چسباندن به دندان شود. پس از قرار دادن آن روی دندان، کمی تراشیده می شود تا بهترین شکل ممکن را به دست آورد.

هنگام قالب گیری دندان از موم برای تشکیل قالب و حفظ سلامت آن استفاده می شود.در لابراتوار دندانپزشکی از اجاق برای خارج کردن موم از قالب استفاده می کنند.

فرهای دندانپزشکی یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاه های دندانپزشکی به ویژه در زمینه ساخت و قالب گیری مواد مورد نیاز برای ترمیم دندان می باشد.

کوره دندانپزشکی حرارت و گرمایش را بر روی مواد ترمیمی خاص از جمله سرامیک های مورد استفاده در دندانپزشکی برای قالب گیری و ترمیم دندان ها انجام می دهد. اجاق های دندانپزشکی از ورق های فولادی ساخته می شوند. و مکانیسم حرارتی در آنها از طریق عناصر گرمایش و کویل است.
قیمت کوره پرسلن دندانپزشکی

برای اطلاع سریع از قیمت فر دندانپزشکی می توانید در قسمت تجهیزات آزمایشگاه دندانپزشکی سایت ویستاب محصول را بیابید و برای خرید فر دندانپزشکی با کارشناسان ویستاب تماس بگیرید.
یک کوره پرسلن دندانپزشکی بخرید

شما می توانید با ثبت درخواست در سایت ویستاب هم اکنون فر دندانپزشکی را با بهترین قیمت و معتبرترین برندهای روز دنیا خریداری کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت تجهیزات آزمایشگاه دندانپزشکی انواع کوره های دندانپزشکی و جزئیات این محصولات را مشاهده نمایید.

ویستاب یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی دندانپزشکی به ویژه فرهای دندانپزشکی می باشد. برای تهیه فر دندانپزشکی با کیفیت و مناسب با کارشناسان و متخصصان ویستاب تماس بگیرید.

 

برای خرید و یا مشاوره کوره پرسلن دندانپزشکی  می توانید به سایت سپدنت مراجعه کنید.

 

انواع ساکشن

 

dentistry suctionحتما به دندانپزشک مراجعه کرده اید یا حتی تحت عمل جراحی دندان قرار گرفته اید. در این مورد، باید به خاطر داشته باشید که پزشک همیشه یک لوله مکش در دهان شما قرار می دهد تا آب اضافی و مواد زائد داخل دهان شما تخلیه شود. برای داشتن یک جراحی ایمن آودنتال در این پست پیشنهاد می کند تا در مورد این دستگاه ساکشن یا به عبارتی استفاده از ساکشن دندان به شما بگوید. چه از افراد مراجعه کننده به مطب دندانپزشکی و چه متخصصی که قصد خرید این دستگاه را دارید، بهتر است این پست را تا انتها با دقت مطالعه کنید. البته پس از انجام این کار بهتر است برای اطمینان بیشتر از هزینه مورد نیاز به صفحه قیمت گذاری ساکشن دندان در سایت Evdental مراجعه کنید. دستگاهی با عملکرد و قیمت مناسب ارائه دهید.

ساکشن دندان

ساکشن دندان
واحد ساکشن دندان

یونیت ساکشن دندان یکی از تجهیزات ضروری مراکز دندانپزشکی یا کلینیک های دندانپزشکی می باشد. این دستگاه مجهز به لوله ای است که سر آن در داخل دهان بیمار قرار می گیرد و به دندانپزشک در انجام وظایف مربوط به دهان و دندان کمک می کند. این امر باعث می شود منطقه درمان از مایعات و مواد زائد ناشی از فعالیت های پزشکی خالی شود تا بیمار بتواند دوره درمانی موفق و تمیزی داشته باشد.
انواع ساکشن دندان

به طور کلی در دندانپزشکی از سه نوع ساکشن استفاده می شود که عبارتند از:
ساکشن دندان های آبی

ساکشن آبی باقیمانده مایعات و بزاق جمع شده در داخل دهان بیمار را تخلیه می کند تا پزشک راحت تر درمان مربوطه را انجام دهد.
مکش هوای دندان

مکش هوا توسط دستیار دندانپزشک در داخل دهان بیمار نگه داشته می شود تا ذرات را از مواد یا دندان های بیمار جمع آوری کرده و به بیرون از دهان هدایت کند.
ساکشن برقی دندان

ساکشن برقی نوع جدیدی از ساکشن دندان است. از نظر توان مصرفی، قدرت مکش و امکاناتی مانند فیوز و سنسور محافظ، فیلتر باکتری، کلید تخلیه و ... عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع مکش دارد.
ساکشن مرکزی یا ساکشن متحرک

در طبقه بندی دیگری از انواع ساکشن دندان به ساکشن مرکزی یا ثابت و ساکشن پرتابل یا متحرک می رسیم.

جاروبرقی های مرکزی عموما برای جراحی های سنگین استفاده می شوند که بسیار کارآمد بوده و مدیریت جراحی های سنگین و طولانی مدت را به بهترین نحو تضمین می کنند.

از طرفی در برخی مطب های دندانپزشکی می توان از ساکشن پرتابل استفاده کرد. این نوع ساکشن قابل حمل بوده و در هر مطب دندانپزشکی قابل مشاهده است.

با مراجعه به سایت آوادنتال به عنوان یکی از معتبرترین مراکز خرید تجهیزات دندانپزشکی می توانید انواع حجامت را بررسی و تهیه نمایید.

لینک های مفید:

ساکشن پروتابل 2 یونیت

ساکشن مرکزی چند یونیت

 

چرا گذاشتن لوله ساکشن در دهان بیمار زمان زیادی می برد؟ اگرچه می دانیم که واقعاً باعث ناراحتی و درد بیمار ما می شود. اما استفاده از آسپیراسیون دندان به چند دلیل ضروری است:

ماده بی حسی که پزشک به لثه بیمار تزریق می کند تلخ و تحریک کننده است. همچنین می تواند باعث تهوع در بیمار شود. بنابراین برای ایجاد ناراحتی برای بیمار و رفع این شرایط نامطلوب در طول درمان، مایع جمع شده در دهان بیمار با استفاده از دستگاه ساکشن تخلیه می شود تا ناراحتی وی کاهش یابد.

برای راحت تر و موفقیت آمیزتر کردن جراحی، پزشک باید مایعات، باقی مانده های دندان، ذرات مواد مورد استفاده در ترمیم دندان، بزاق دهان و هر ماده خارجی دیگر را خارج کند. تا بتوانند با اشراف و تسلط بهتر به کار خود ادامه دهند.

در یک سری از درمان های دندانپزشکی باید دهان بیمار کاملا خشک باشد تا پزشک بتواند کار خود را با کیفیت بهتری انجام دهد و رضایت بیمار را جلب کند. یکی از کاربردهای ساکشن در دندانپزشکی خشک کردن دهان بیمار به منظور آمادگی برای جراحی است.

دهان، لثه ها و به طور کلی هر قسمتی که توسط پزشک ترمیم شود ممکن است خونریزی کند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از تجمع خون در دهان از دستگاه ساکشن استفاده شود.

مسواک همیشه از آب برای خنک نگه داشتن آن استفاده می کند. به عبارت دیگر، هنگام کار با مته دندان، همیشه آب به داخل دهان بیمار پاشیده می شود. اگر این آب جمع شده در داخل دهان بیمار دفع نشود، آن را دفع می کند

 

برای مشاهده محصولات بیشتر و نمونه به سایت سپدنت کلیک کنید.

 

 

 

یونیت دندانپزشکی چیست؟ هر یک از اجزا و قسمت های تشکیل دهنده آن چه نقشی دارد؟

یونیت دندانپزشکی چیست؟ نقش هر یک از اجزای آن چیست؟

یونیت دندانپزشکی اصلی ترین و ضروری ترین وسیله در هر مطب یا کلینیک دندانپزشکی است که ضروری ترین ابزار دندانپزشک محسوب می شود.

در ادامه این مقاله شما را با اجزا و قطعات مختلف یونیت دندانپزشکی و همچنین انواع یونیت آشنا می کنیم. دانستن این اطلاعات اولیه برای دستیار دندانپزشکی کاملا ضروری است.

نمای کلی اجرای یونیت دندان و یونیت دندان چیست با تصاویر یونیت دندان
یونیت دندانپزشکی از چه قطعاتی ساخته شده است؟


صندلی دندانپزشکی

 

این قسمتی است که برای نشستن بیمار طراحی شده و از سه قسمت سر (A)، پشت (B) و صندلی (C) تشکیل شده است. این سه قسمت هم به صورت واحد و هم جداگانه قابل تنظیم هستند. با تنظیم این قسمت ها، بیمار در موقعیت مناسب و راحت برای درمان قرار می گیرد. کلیدهای تنظیم موقعیت روی برد دندانپزشک و همچنین روی برد دستیار در اکثر واحدها قرار دارند. همچنین در اکثر مدل ها قسمتی به نام Foot Controller (D) در قسمت پایینی دستگاه برای کنترل و تنظیم وضعیت صندلی با پا وجود دارد. در برخی موارد، این تنظیم به لطف پدال (E) دستگاه نیز امکان پذیر است که به دندانپزشک امکان می دهد در صورت آزاد نبودن دست ها یا آلوده بودن دست ها، موقعیت صندلی بیمار را با پای خود تنظیم کند.

اجزای یونیت دندانی و عملکرد هر کدام - صندلی دندانپزشکی، یونیت دندانپزشکی
این مقاله را بخوانید
متداول ترین ابزارهای دندانپزشکی را برای دستیاران دندانپزشکی آموزش و نمایش دهید
تبلت یا میز کنترل دندان

در واقع قسمت اصلی یونیت است و دارای شیلنگ های مخصوص برای اتصال ابزارهای دندانپزشکی مخصوص به نام هندپیس می باشد. هر یک از هندپیس های متصل به این قسمت با استفاده از پدال پایی دستگاه عمل می کند. معمولاً یک سینی به قفسه دندانپزشک وصل می شود.

تبلت یا میز کنترل دندان

برق تهویه مطبوع نیز بخشی است که به یکی از شیلنگ های تبلت دندانپزشک متصل می شود و با دکمه های تهویه مطبوع روی خود دستگاه (و نه با پدال پا) به طور مستقل کار می کند.

هوای بد در یونیت دندانپزشکی و یونیت تبلت

علاوه بر این، بسته به مدل یونیت، ممکن است اجزای مختلف دیگری در قفسه دندانپزشک وجود داشته باشد. معمولاً همه واحدها دارای دکمه هایی برای تنظیم موقعیت صندلی واحد، دکمه روشن / خاموش برای چراغ واحد، دکمه کنترل جریان آب برای حمام شوک و غیره هستند. در این قسمت

اجزای تبلت یونیت دندانی
دستیار تبلت یا دسکتاپ

این قسمتی است که در سمت مقابل دندانپزشک (در سمتی که دستیار قرار دارد) قرار دارد و بسته به مدل یونیت ممکن است دستگیره هایی برای تنظیم موقعیت صندلی بیمار، دستگیره هایی برای کنترل جریان آب وجود داشته باشد. از دوش اضطراری، دکمه روشن/خاموش چراغ واحد، آب کوچک. و هوا و ... به علاوه این قسمت شامل سیستم مکش (مکش معمولی و مکش HVE) می باشد.

برد دستیار دندانپزشکی و اجزای مختلف برد دستیار
این مقاله را بخوانید
آموزش انواع آسپیراسیون در دندانپزشکی با یک فیلم آموزشی به دستیاران دندانپزشکی
کاسه سنگ شکن

قسمت کاسه ای شکل آن مانند یک سینک کوچک است که بیمار از آن برای شستن دهان و تخلیه محتویات دهان خود استفاده می کند. یک شیر آب کوچک در بیرون و کنار آن وجود دارد که در مواقعی که بیمار نیاز به شستن دهان دارد از آن برای پر کردن مجدد لیوان یکبار مصرف استفاده می شود و داخل آن نیز یک شیر وجود دارد که جریان آب به شستشوی دهان کمک می کند. خوشحال. ترشحات دهان بیمار باید در سینک شسته شود.

کاسه تصادف دندان

اجزای کاسه آسیاب دندان
لامپ

یونیت دندانپزشکی مجهز به یک نور متحرک است که می تواند برای تابش نور به طور مستقیم به محل کار و به داخل دهان بیمار برای دید دقیق تر تنظیم شود. برای تنظیم محل و زاویه نور، یک یا دو دسته روی لامپ قرار می گیرد.

چراغ یونیت دندانپزشکی
نگاتوسکوپ

در برخی از واحدها بخشی به نام نمایشگر وجود دارد که برای مشاهده بهتر فیلم های اشعه ایکس بیمار استفاده می شود. این نمایشگر اشعه ایکس می تواند در اندازه های مختلف باشد و به تبلت یا جداگانه روی دستگاه متصل شود.

نگوسکوپ دندانی چیست؟
نظارت کنید

در برخی از انواع جدید یونیت ها، یک مانیتور برای مشاهده و بررسی بهتر برخی از تصاویر و اشعه ایکس به سیستم واحد متصل می شود.

 

 

یونیت دندانپزشکی چیست و معرفی اجرای یونیت دندانپزشکی به همراه تصاویر یونیت دندانپزشکی

 

صندلی دندانپزشکی

 

اجزای یونیت دندانپزشکی و کارایی هر کدام - صندلی دندانپزشکی dental unit

 

 

تابلت یا میز کنترل دندانپزشک

 

پوآر آب و هوا در یونیت دندانپزشکی و تابلت یونیت

 

اجزای تابلت یونیت دندانپزشکی

 

 

تابلت میز دستیار یونیت دندانپزشکی و اجزای مختلف تابلت دستیار

 

 

کاسه کراشوار دندانپزشکی

اجزای کاسه کراشوار دندانپزشکی

اجزای کاسه کراشوار دندانپزشکی

چراغ

 

چراغ یونیت دندانپزشکی

 

نگاسکوپ دندانپزشکی چیست

مانیتور

در برخی از انواع جدید یونیت ها یک مانیتور جهت مشاهده ی بهتر و بررسی برخی تصاویر و رادیوگرافی ها به سیستم یونیت متصل می باشد.

معرفی مانیتور یونیت دندانپزشکی

 

انواع یونیت های دندانپزشکی و تفاوت آنها با همدیگر

 

تجهیزات دندانپزشکی سپدنت ، بزرگترین ارائه دهنده انواع محصولات و تجهیزات و لوازم مصرفی دندانپزشکی به سرتاسر ایران عزیز می باشد.
 بیش از 15 سال تجربه تخصصی کارشناسان سپدنت را به بهترین شکل ممکن در اختیار مشتریان گرامی گذاشته‌ایم تا یکی از کاملترین و برترین فروشگاه های اینترنتی محصولات و کالای دندانپزشکی را شاهد باشیم.
فروشگاه ما شامل یونیت های صندلی ، کمپرسورها ، ساکشن ها و بسیاری از موارد پرکاردبر در صنعت پزشکی را ارائه می دهد.
 
در ادامه به یکی از دستگاه های جرمگیری می پردازیم:

جرمگیر پیزوالتراسونیک Woodpecker مدل UDS-J2 PLUS LED

جرمگیر پیزوالتراسونیک Woodpecker مدل UDS-J2 PLUS LED : در دستگاه جرمگیری اولتراسونیک پیزوالکتریک، لرزش بوسیله نیروی مکانیکی‌که در اثر ورود نیروی الکتریکی به کریستال‌های‌پیزوالکتریک ازجمله کوارتز وارد شده، به وجود می آید.

 

ویژگی های جرمگیر پیزوالتراسونیک Woodpecker :

  • نوع هندپیس دستگاه نوری بوده و قابل جدا شدن و قایل اتوکلاو می باشد.
  • دارای  مودهای کاری جرمگیری و پریو می باشد.
  • دستگاه قابل جابجایی می باشد.
  • فرکانس ارتعاش دستگاه ۳ تا ۳۰ کیلوهرتز می باشد
  • قابلیت کالیبراسیون فرکانس خودکار
  • دارای ۵ عدد سر قلم : ۳ عدد سر قلم G1 و ۱ عدد سر قلم G2 جهت جرمگیری سوپراجنجیوال و ۱ عدد سر قلم P1 جهت جرمگیری ساب جنجیوال
  • فشار آب ورودی دستگاه ۱-۵ بار
  • دارای پدال و آچار کلاج دار قابل اتوکلاو
  • تغذیه و توان دستگاه برابر با DC ۲۴ V,۲۰ W,۵۰ Hz,AC ۲۲۰ V
  • قابلیت کالیبراسیون خودکار فرکانس
  • ابعاد: 213*95*137میلی‌متر
  • وزن دستگاه: 1.7 کیلوگرم
  • وزن آداپتور: 1.2 کیلوگرم

دستگاه جرمگیر دندانپزشکی چیست؟

جرمگیر دندان انواع مختلفی دارد. این دستگاه برای از بین بردن پلاک دندانی که ساختار بسیار سختی دارد استفاده می شود. با توجه به اینکه با استفاده از مسواک نمی توان تمام پوسته ها و پلاک ها را از بین برد، جرم گیری نکردن دندان ها باعث ایجاد لکه روی دندان، بوی بد دهان و در دراز مدت عفونت دندان می شود. بنابراین دندانپزشکان با استفاده از جرم گیر این مشکل را حل می کنند.

انواع دستگاه های جرمگیری در دندانپزشکی

با توجه به نوع اتصال می توان دستگاه های ضد گرفتگی را به دو گروه پرتابل و درون واحدی تقسیم کرد.

این دستگاه ها از نظر نوع سیستم ارتعاشی به سه دسته مقیاس کننده اولتراسونیک القایی یا کویترون، جرمگیر اولتراسونیک هوابرد یا Airflow و جرمگیر اولتراسونیک پیزوالکتریک طبقه بندی می شوند.

در دستگاه کویترون لرزش از طریق عملکرد سیستم داخلی قلم انجام می شود. به این ترتیب داخل قلم کلاف و ورق وجود دارد. ابتدا به دو سر سیم پیچ ولتاژ وارد می شود و میدان مغناطیسی در آن ایجاد می شود. این میدان باعث نوسان ورق یا تیغه ها می شود و این نوسان به نوک هندپیس منتقل می شود.

 

کاتالوگ

جهت مشاهده محصولات بیشتر کلیک بفرمایید

با چه سیستم چرخشی شروع کنیم؟

انتخاب سیستم های روتاری در بازار متنوع امروزی کاملا سلیقه ای است. برای استفاده از فایل چرخشی لزوماً به موتور اندو نیاز ندارید و می توانید با یک هندپیس کم سرعت برای سیستم چرخشی مثلاً یک هندپیس 1:64 (در بازار به آن هد چرخشی می گویند) کار را انجام دهید. ). میگویند). هر فایل سیستمی که انتخاب کنید سلیقه ای است اما باید یکی از برندهای معروف را انتخاب کنید نه کپی چینی یا کره ای یا ... فایل سیستم های روتاری اصلی را انتخاب کنید. ساخت آلیاژ و طراحی فایل های چرخشی نیاز به تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارد و تنها تعداد کمی از شرکت ها در دنیا از این فناوری ها برخوردارند. کپی از کشورهای دیگر به طور کلی نمی تواند ویژگی های محصولات این شرکت ها را داشته باشد. برای شروع، شاید سیستم هایی با فایل های کمتر و توالی مشخص کار شما را آسان تر کنند. امروزه اکثر شرکت های معروف بازار چنین سیستم هایی را روانه بازار کرده اند. (بیست نکته در مورد استفاده از فایل های چرخشی را اینجا بخوانید)

الکتروموتورهای روتاری یا هندپیس های متصل به موتورهای هوا؟

هنگام استفاده از سیستم های روتاری، یک انتخاب برای استفاده از فایل های چرخشی وجود دارد. با هندپیس (اصطلاحاً زاویه چرخش متصل به ایرموتور) یا موتورهای الکتریکی اندو روتاری (اندوموتور). هندپیس های اندو کم سرعت متصل به موتور هوا (سر چرخان!) کندتر از هندپیس های معمولی هستند. انواع پین و دکمه ای به اندوموتورهای الکتریکی هندپیس متصل می شوند که به آنها هندپیس های چرخشی کم سرعت می گویند، اما گشتاور کاهش یافته آنها با انواع متصل به هوا متفاوت است.

Endomotor Dentsply - مدل قدیمی تر
Endomotor Dentsply - مدل قدیمی تر

از نظر فنی یا عملکردی، هیچ تفاوتی در نتایج درمان بین استفاده از این دو وجود ندارد. در آمریکا، بسیاری از دندانپزشکان از زاویه های چرخشی متصل به موتورهای هوا به جای موتورهای داخلی استفاده می کنند. اما نکات ظریف و تفاوت هایی بین استفاده از این دو وجود دارد:

    استفاده از موتورهای اندو آسان‌تر است و زودتر در آن بهتر می‌شوید، و اگر مهارت‌های اولیه را نداشته باشید، کمتر نگران شکستن فایل هستید. این دستگاه ها اغلب برای سیستم های فایل مختلف قابل تنظیم هستند و سرعت و گشتاور قابل تنظیمی دارند.

 

لینک های مرتبط:

- اندو موتور Marathon مدل Endo E class

- اندوموتور Eighteeth مدل E-xtreme


    هندپیس (هدپیس) متصل به Airmotor ممکن است با توجه به فشار کمپرسور شما عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. سرعت و گشتاور آنها ثابت است. نوع معمول این هندپیس ها هدهای چرخشی 1:64 هستند (Protiper، Hero، Mtwo، K3 و سایر فایل های رایج)، اما برای برخی از فایل هایی که برای استفاده به سرعت بالاتری نیاز دارند، باید از هدهای 1:32 استفاده کنید (مثلا Race فایل). . برخی از فایل ها نیز هندپیس مخصوص به خود را دارند (سر چرخان) (مثلاً فایل Reciproc). علاوه بر این، هندپیس هایی با گشتاور قابل تنظیم محدود در بازار موجود هستند (مانند Antogear). توجه داشته باشید موارد ذکر شده با اندولیفت هایی که حرکات رفت و برگشتی دارند و فایل های دستی می خورند متفاوت است و به دلیل کارایی کم موضوع این مقاله نمی باشد.
    هندپیس های متصل به موتورهای هوا (هندپیس های چرخشی) مانند هندپیس های معمولی (هندپیس های سرعت پایین) و توربین ها (هندپیس های پرسرعت) به روغن کاری و نگهداری نیاز دارند. باید از برخورد سر آنها به زمین جلوگیری شود و نیاز به سرویس دوره ای دارند. تعمیر و نگهداری و روغن کاری مشابهی برای موتورهای انتهایی الکتریکی متصل به سری مورد نیاز است.

اندوموتور را از کجا بخریم؟

اندوموتورها گرانتر هستند. در برخی از انواع، باتری آنها ممکن است پس از مدتی از کار بیفتد. تعمیر و نگهداری آنها هزینه بر است و ممکن است قطعات و هندپیس های دستگاه به دلیل ماهیت خاص خود به راحتی قابل تعمیر نباشند. بنابراین گارانتی و پشتیبانی دستگاه بسیار حائز اهمیت است. اما هندپیس های متصل به ایرموتور فقط از چارچوب تعویض کارتریج و بلبرینگ در تعمیرات پیروی می کنند و هزینه کمتری دارند.
    با توجه به تنظیم گشتاور و سرعت می توان از موتورهای ایمپلنت به جای اندوموتور با هندپیس مناسب استفاده کرد. علاوه بر این، موتورهای ایمپلنت دو منظوره یا تنظیمات فایل خاصی وجود دارد، اما با توجه به مصرف، قیمت این دستگاه ها و ملاحظات جداسازی، استفاده از این دستگاه ها به عنوان اندوموتور منطقی نیست. برخی از موتورهای اندو کاربردهای متعددی دارند. به عنوان مثال، بسیاری از موتورهای اندو از سرعت های محدوده زاویه ای معمولی (هندپیس های سرعت پایین) نیز پشتیبانی می کنند و امکان استفاده از گیت ها یا پیزورم ها با آنها وجود دارد. علاوه بر این، برخی از سیستم ها (مانند موتور جیبی Sirona) از سرعت های بالا در محدوده 19200 rp پشتیبانی می کنند.

 

برای خرید اندوموتروی و محصولات بیشتر وارد سایت سپدنت شوید.

 

توضیحات :

با توجه به نیاز حتمی به هوای پاک، کمپرسور سه تا چهار یونیت MGF مدل Prime S 50/25 دندانپزشکی یکی از نیازهای اولیه هر مطب دندانپزشکی هستند که  کمپرسور ها محرک تجهیزات دندانپزشکی مانند هندپیس و آنگل می باشند.

انواع کمپرسور های دندانپزشکی:

کمپرسورهای دندانپزشکی موجود در بازار به چهار دسته تقسیم می شوند:

 

  1. کوبله (Coupling Compressor)
  2. تسمه ای (Belt Compressor)
  3. یخچالی (Refrigerator Compressor)
  4. بدون روغن (Oil Free)

 

کمپرسور های کوبله و تسمه ای به دلیل داشتن سر و صدا، لرزش زیاد و ورود آب و روغن به همراه هوا به داخل شیلنگ کمتر استفاده میشوند .

کمپرسورهای اویل فری (Oil Free) به علت کار بدون روغن و استفاده از سیلندر و الکتروموتور کوپله شده، مشکل روغن پاشی در آن ها دیده نمیشود .

در کمپرسورهای یخچالی ، از موتور های کولر گازی استفاده میشود  که باعث کمتر شدن سر و صدا و لرزش میگردد .

به همین منظور خرید کمپرسور های اویل فری(oilfree) و یخچالی بیشتر رایج می باشد.

مشخصات کمپرسور سه تا چهار یونیت MGF مدل Prime S 50/25

  • دارای مخزن ۴۰ لیتری با پوشش داخلی ضدزنگ و غبار.
  • مجهز به سیستم Automatic Drain جهت تخلیه رطوبت درون مخزن.
  • یک موتور با سه سیلندر (هر سیلندر ۷۵۰ وات) – ۲/۲ کیلو وات ، دارای قدرت معادل ۳ اسب بخار .
  • مجهز به سیستم پیشرفته فیلتراسیون هوای خروجی جهت جداسازی اجسام با قطر 5 میکرون
  • موتور با بدنه آلیاژ آلومینیوم.
  • • نهایت فشار ۷ بار.
  • تولید هوای فشرده با حجم ۲۵۰ لیتر در دقیقه در فشار 5 بار.
  • مجهز به تایمر کارکرد لرزشی کمپرسور جهت مشخص نمودن ساعت کارکرد به منظور ارائه خدمات مناسب تر.
  • مجهز به محافظ حرارتی الکتروموتور کمپرسور. Thermal Protection
  • صدا: ۶۶ دسی بل.
  • وزن: 54 کیلوگرم .

 

برای مشاهده محصولات بیشتر سپدنت کلیک کنید.

اندوموتور وایرلس مدل ENDO PACE

اندوموتور وودپیکر Woodpecker مدل EndoPace محصولی باکیفیت از شرکت چینی و با دقت بالا می باشد. این محصول علاوه بر قیمت مناسب از طراحی چشمگیر و وزن بسیار سبک برخوردار است.

این محصول EndoPace را می توانید به راحتی به دستگاه اپکس لوکیتور و وودپیکس V متصل کرده و از 4 مد کاری آن استفاده کنید.

ویژگی های اندوموتور وایرلس مدل  EndoPace

سرعت چرخش بین 100 تا 1500 دور در دقیقه قابل تنظیم می باشد.

گشتاور این دستگاه نیز بین 0.4 تا 4.2 نیوتون بر سانتیمتر در ضریب های مختلف قابل تنظیم است.

با انواع فایل های موجود در بازار اعم از هر برندی سازگار می باشد.

به صفحه نمایش OLED مجهز است.

 

برای مشاهده محصولات مشابه و بیشتر سپدنت کلیک کنید.

لایت کیور woodpecker مدل I LED 2

لایت کیور woodpecker مدل I LED 2 از تجهیزاتی است  که برای ترمیم دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند از آن استفاده می شود . این دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک عمل‌می کند ، دقت و سرعت عمل زیادی در ترمیم و درمان دندان دارد. این سیستم نور لایت کیور را به طور کامل روی یک قسمت متمرکز می کند تا در دقت کار شما اثر خود را نشان دهد .

 

مشخصات دستگاه

دارای 3 مود کاری:

مود اول (نرمال)

دارای تایم های 5 - 10 - 15 - 20 ثانیه   -------> شدت نور 1000-1200 MW/CM2

مود دوم (بالا)

دارای تایم های 3 - 5 ثانیه  ------->   شدت نور 1800-2000 MW/CM2

مود سوم ( توربو )

دارای تایم های 1 - 3 ثانیه  ------->  شدت نور 2700-3000 MW/CM2

شما با استفاده از این سری میتوانید نور لایت کیور را متمرکز کنید و با دقت بسیار بالا تری فعالیت خود را انجام دهید.

لایت کیور woodpecker مدل I LED 2

 

اقلام داخل پکیج محصول

  1. دستگاه لایت کیور
  2. سری لایت
  3. سری لایلت متمرکز کننده
  4. پایه شارژ
  5. شارژر
  6. لایت گارد
  7. یک بسته روکش یکبار مصرف سری لایت

لایت کیور woodpecker مدل I LED 2

با خرید I LED IIاز سپدنت می‌توانید از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش 10 ساله بهره ببرید. لطفا قسمت مشخصات دستگاه را نیز مشاهده و مطالعه فرمایید و در صورت بوجود آمدن هرگونه سوال در مورد این لایت کیور  با کارشناسان سپدنت در تماس باشید.

رادیوگرافی AC برند Fona مدل X70

ایکس ری دیواری ای سی فونا (فونا) مدل X70 ساخت کشور ایتالیا می باشد. این دستگاه

دارای قابلیت کار با RVG و PSP و دارای فیلتر آلومینیومی برای وضوح بیشتر تصاویر

تعبیه شده است. ولتاژ لوله دستگاه 70 کیلو ولت و جریان لوله 7 میلی آمپر می باشد.

در این دستگاه فاصله بین نقطه کانونی و لامپ 21 سانتی متر است. لوله آن توسط توشیبا

ساخته شده در ژاپن. تایمر این دستگاه دیجیتال با سیستم ریزپردازنده بسیار پیشرفته

و دارای صفحه نمایش دیجیتال می باشد. رادیوگرافی دیواری حیوانات AC که از

تجهیزات تصویربرداری مجهز به سیستم تشخیص عیب خودکار است. زمان نوردهی آن

بین 0.06 تا 3.2 ثانیه است. تایمر آن قابلیت اتصال همزمان دو لوله را دارد.

بازو و پایه این دستگاه سه بریکر اصلی هستند. منبع تغذیه آن AC 220 V، 1000 W است.

و دارای استانداردهای CE و ISO اروپا می باشد. برای خرید رادیوگرافی دیواری AC Fauna و

برای دریافت لوازم دندانپزشکی با ما تماس بگیرید. یا به سایت سپدنت مراجعه کنید.
آمادگی برای رادیوگرافی دندان

رادیوگرافی دندان نیاز به آمادگی خاصی ندارد. تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است

قبل از قرار ملاقات، دندان های خود را مسواک بزنید تا محیطی بهداشتی تر داشته باشید

کسانی که روی دندان شما کار می کنند.

در مطب دندانپزشکی روی یک صندلی با جلیقه سربی روی سینه می نشینید. دستگاه اشعه ایکس

در کنار سر شما قرار می گیرد تا تصاویری از دهان شما ضبط کند. برخی از دندانپزشکان

آنها یک اتاق جداگانه برای عکسبرداری با اشعه ایکس دارند، در حالی که دیگران در همان اتاق رادیوگرافی انجام می دهند

اتاق را انجام می دهند. پس از آماده شدن تصاویر، دندانپزشک شما بلافاصله آنها را بررسی می کند

و نسبت به رفع ناهنجاری ها اقدام خواهد کرد. اگر دندانپزشک شما مشکلاتی مانند حفره ها

یا پوسیدگی دندان را پیدا کنید، در مورد گزینه های درمانی آنها صحبت کنید.

برای خرید ای سی فونا دیواری و اطلاع از قیمت ای سی فونا دیواری و غیره

برای خرید تجهیزات دندانپزشکی می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

یونیت صندلی ویژه اطفال دنتوس - Dentus مدل EXTRA 3006 CHC

یونیت صندلی ویژه اطفال دنتوس - Dentus مدل EXTRA 3006 CHC یکی از یونیت های مطرح و شناخته شده در ایران میباشد که مورد ستایش بسیاری از دکتران ایران قرار گرفته است .

مشخصات دستگاه :

  • شلنگ از پایین
  • کنترلرهای  فینگرتاچ (لمسی)  hygienic & disinfectable  و  ضد خش
  • کنترلرهای دوگانه تابلت و سایت نرس یا دستیار
  • سیستم  اتوماتیک  انتخاب اینسترومنتها
  • سیستم  مخزن آب استریل  دو منظوره   (یا قابلیت افزودن آب یا مواد ضد عفونی کننده جهت استریل نمودن مدار داخلی یو نیت)
  • صندلی فول اتوماتیک  Comfort
  • ورکینگ پوزیشن (حالت کار) اتوماتیک قابل تنظیم
  • سایت  نرس یا دستیار
  • پدال تک زبانه
  • فوت کنترلر تنظیم صندلی
  • صندلی  Overlook با پایداری دینامیکی بالا بدون نیاز به فوندانسیون
  • بدنه آلومینیوم یکپارچه
  • زیر سری  جدید مولتی پوزیشن (چند حالته)
  • یونیت باکس و بازوی آلومینیومی
  • کراشوار سرامیک Hygienic
  • ساکشن مجهز به سیستم Anti-reverse ( مانع  برگشت آب به دهان بیمار )
  • جدا ساز آمالگام  و اجرام
  • تابوره
  • ساکشن دوم پنوماتیک  (Air jet  )
  • مجهز به روکش سلفون  کامل
  • پوار سایت نرس یا دستیار

جهت مشاهده دیگر یونیت ها کلیک کنید.

لطفا قبل از نصب و راه اندازی کاتالوگ محصول را مطالعه بفرمایید .

 

این محصول حاصل 30 سال تجربه درخشان شرکت تولید کننده در ایران میباشد و یکی از با کیفیت های تولید داخل میباشد .

همچنین به منظور حمایت مجموعه سپدنت از تولید کنندگان داخلی ما به شما خرید این محصول با کیفیت را پیشنهاد میکنیم.

 

محصولات بیشتر در سایت سپدنت