تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

مشخصات بلاگ

بر اساس قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور رسیدگی به امور تجهیزات پزشکی، در سال ۱۳۶۴ دفتر تجهیزات پزشکی در معاونت درمان تشکیل و سپس ساختار آن در سال ۱۳۷۲ به اداره تغییر یافت. به ضرورت اهمیت و گستردگی کار، اداره با عنوان اداره کل تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۷۶ ارتقاء یافت.

به استناد بندهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۷ ماده ۱ قانون تشکیلات و وظایف وزارت متبوع و تبصره ۵ ماده ۱۳و تبصره ۲ ماده ۱۴ و تبصره ۲ ماده ۳ مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی و مواد ۲۴ و ۲۵ و ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ و بر اساس آیین‌نامه تجهیزات پزشکی مصوب بهمن ماه ۱۳۸۶ و بازنگری شده مصوب ۱۳۹۴، اداره کل تجهیزات پزشکی به نمایندگی از وزارت متبوع، مسئول نظارت و ارزیابی و احراز اصالت سلامت، کیفیت و ایمنی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و اعطای مجوز به متقاضیان در خصوص اقدامات و فرآیندهای گوناگون در عرصه تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه و خدمات پس از فروش می‌باشد.

وسیله پزشکی در آیین‌نامه تجهیزات پزشکی ایران به شکل زیر تعریف می‌شود:

هرگونه وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

-تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری

-تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت

-تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرایند فیزیولوژیک

-حمایت‌کننده یا پشتیبانی‌کننده حیات

-کنترل بارداری

بایگانی

انواع ساکشن

دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳ ق.ظ

انواع ساکشن

 

dentistry suctionحتما به دندانپزشک مراجعه کرده اید یا حتی تحت عمل جراحی دندان قرار گرفته اید. در این مورد، باید به خاطر داشته باشید که پزشک همیشه یک لوله مکش در دهان شما قرار می دهد تا آب اضافی و مواد زائد داخل دهان شما تخلیه شود. برای داشتن یک جراحی ایمن آودنتال در این پست پیشنهاد می کند تا در مورد این دستگاه ساکشن یا به عبارتی استفاده از ساکشن دندان به شما بگوید. چه از افراد مراجعه کننده به مطب دندانپزشکی و چه متخصصی که قصد خرید این دستگاه را دارید، بهتر است این پست را تا انتها با دقت مطالعه کنید. البته پس از انجام این کار بهتر است برای اطمینان بیشتر از هزینه مورد نیاز به صفحه قیمت گذاری ساکشن دندان در سایت Evdental مراجعه کنید. دستگاهی با عملکرد و قیمت مناسب ارائه دهید.

ساکشن دندان

ساکشن دندان
واحد ساکشن دندان

یونیت ساکشن دندان یکی از تجهیزات ضروری مراکز دندانپزشکی یا کلینیک های دندانپزشکی می باشد. این دستگاه مجهز به لوله ای است که سر آن در داخل دهان بیمار قرار می گیرد و به دندانپزشک در انجام وظایف مربوط به دهان و دندان کمک می کند. این امر باعث می شود منطقه درمان از مایعات و مواد زائد ناشی از فعالیت های پزشکی خالی شود تا بیمار بتواند دوره درمانی موفق و تمیزی داشته باشد.
انواع ساکشن دندان

به طور کلی در دندانپزشکی از سه نوع ساکشن استفاده می شود که عبارتند از:
ساکشن دندان های آبی

ساکشن آبی باقیمانده مایعات و بزاق جمع شده در داخل دهان بیمار را تخلیه می کند تا پزشک راحت تر درمان مربوطه را انجام دهد.
مکش هوای دندان

مکش هوا توسط دستیار دندانپزشک در داخل دهان بیمار نگه داشته می شود تا ذرات را از مواد یا دندان های بیمار جمع آوری کرده و به بیرون از دهان هدایت کند.
ساکشن برقی دندان

ساکشن برقی نوع جدیدی از ساکشن دندان است. از نظر توان مصرفی، قدرت مکش و امکاناتی مانند فیوز و سنسور محافظ، فیلتر باکتری، کلید تخلیه و ... عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع مکش دارد.
ساکشن مرکزی یا ساکشن متحرک

در طبقه بندی دیگری از انواع ساکشن دندان به ساکشن مرکزی یا ثابت و ساکشن پرتابل یا متحرک می رسیم.

جاروبرقی های مرکزی عموما برای جراحی های سنگین استفاده می شوند که بسیار کارآمد بوده و مدیریت جراحی های سنگین و طولانی مدت را به بهترین نحو تضمین می کنند.

از طرفی در برخی مطب های دندانپزشکی می توان از ساکشن پرتابل استفاده کرد. این نوع ساکشن قابل حمل بوده و در هر مطب دندانپزشکی قابل مشاهده است.

با مراجعه به سایت آوادنتال به عنوان یکی از معتبرترین مراکز خرید تجهیزات دندانپزشکی می توانید انواع حجامت را بررسی و تهیه نمایید.

لینک های مفید:

ساکشن پروتابل 2 یونیت

ساکشن مرکزی چند یونیت

 

چرا گذاشتن لوله ساکشن در دهان بیمار زمان زیادی می برد؟ اگرچه می دانیم که واقعاً باعث ناراحتی و درد بیمار ما می شود. اما استفاده از آسپیراسیون دندان به چند دلیل ضروری است:

ماده بی حسی که پزشک به لثه بیمار تزریق می کند تلخ و تحریک کننده است. همچنین می تواند باعث تهوع در بیمار شود. بنابراین برای ایجاد ناراحتی برای بیمار و رفع این شرایط نامطلوب در طول درمان، مایع جمع شده در دهان بیمار با استفاده از دستگاه ساکشن تخلیه می شود تا ناراحتی وی کاهش یابد.

برای راحت تر و موفقیت آمیزتر کردن جراحی، پزشک باید مایعات، باقی مانده های دندان، ذرات مواد مورد استفاده در ترمیم دندان، بزاق دهان و هر ماده خارجی دیگر را خارج کند. تا بتوانند با اشراف و تسلط بهتر به کار خود ادامه دهند.

در یک سری از درمان های دندانپزشکی باید دهان بیمار کاملا خشک باشد تا پزشک بتواند کار خود را با کیفیت بهتری انجام دهد و رضایت بیمار را جلب کند. یکی از کاربردهای ساکشن در دندانپزشکی خشک کردن دهان بیمار به منظور آمادگی برای جراحی است.

دهان، لثه ها و به طور کلی هر قسمتی که توسط پزشک ترمیم شود ممکن است خونریزی کند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از تجمع خون در دهان از دستگاه ساکشن استفاده شود.

مسواک همیشه از آب برای خنک نگه داشتن آن استفاده می کند. به عبارت دیگر، هنگام کار با مته دندان، همیشه آب به داخل دهان بیمار پاشیده می شود. اگر این آب جمع شده در داخل دهان بیمار دفع نشود، آن را دفع می کند

 

برای مشاهده محصولات بیشتر و نمونه به سایت سپدنت کلیک کنید.

 

 

 

  • hasan ke

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی