تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی به هرگونه سامانه، وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین‌آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

مشخصات بلاگ

بر اساس قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور رسیدگی به امور تجهیزات پزشکی، در سال ۱۳۶۴ دفتر تجهیزات پزشکی در معاونت درمان تشکیل و سپس ساختار آن در سال ۱۳۷۲ به اداره تغییر یافت. به ضرورت اهمیت و گستردگی کار، اداره با عنوان اداره کل تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۷۶ ارتقاء یافت.

به استناد بندهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۷ ماده ۱ قانون تشکیلات و وظایف وزارت متبوع و تبصره ۵ ماده ۱۳و تبصره ۲ ماده ۱۴ و تبصره ۲ ماده ۳ مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی و مواد ۲۴ و ۲۵ و ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ و بر اساس آیین‌نامه تجهیزات پزشکی مصوب بهمن ماه ۱۳۸۶ و بازنگری شده مصوب ۱۳۹۴، اداره کل تجهیزات پزشکی به نمایندگی از وزارت متبوع، مسئول نظارت و ارزیابی و احراز اصالت سلامت، کیفیت و ایمنی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و اعطای مجوز به متقاضیان در خصوص اقدامات و فرآیندهای گوناگون در عرصه تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه و خدمات پس از فروش می‌باشد.

وسیله پزشکی در آیین‌نامه تجهیزات پزشکی ایران به شکل زیر تعریف می‌شود:

هرگونه وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد:

-تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری

-تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت

-تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرایند فیزیولوژیک

-حمایت‌کننده یا پشتیبانی‌کننده حیات

-کنترل بارداری

بایگانی

کوره پرسلن دندانپزشکی ، فر دندانپزشکی

دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵ ق.ظ

کوره پرسلن دندانپزشکی

فر دندانپزشکی فر دندانپزشکی استفاده شده فر دندانپزشکی چیست؟ کوره پرسلن کوشافان پارس کوره دندانپزشکی آووکلار کوره موم برداشتن کوره دندانپزشکی کوره پرسلن کوره دندانپزشکی پرسلن کوره دندانپزشکی قیمت کوره دندان در کوشافان پارس تعمیر

سرامیک در ترمیم دندان و در بسیاری از فرآیندهای مختلف استفاده می شود. سرامیک ها باید تحت عملیات حرارتی قرار گیرند تا شکل بگیرند، سخت شوند و خواص مکانیکی مناسب را به دست آورند. این عملیات حرارتی تف جوشی نامیده می شود.

تف جوشی یک عملیات حرارتی است که برای سرامیک هایی که به صورت پودر در کنار یکدیگر قرار می گیرند، اعمال می شود. با اعمال حرارت، این پودرها تقویت و یکپارچه می شوند. این فرآیند در دمایی کمتر از دمای ذوب مواد انجام خواهد شد. هنگامی که دما افزایش می یابد، مواد در یک نقطه ذوب می شوند و با کاهش دما ذوب می شوند.

در مینای دندان که کنده یا آسیب دیده است و قصد پوشاندن آن را دارند ابتدا تراشیده شده و با استفاده از مایع مخصوص پودر سرامیک را به صورت خمیر در می آورند و آرام آرام سعی می کنند مسواک بزنند و به شکل دندان دربیاورند. و به اصطلاح آن را قالب بزنید. این قالب را از دندان جدا کرده، سپس در کوره زینتر می کنند تا سفت و محکم شود تا جامد و آماده چسباندن به دندان شود. پس از قرار دادن آن روی دندان، کمی تراشیده می شود تا بهترین شکل ممکن را به دست آورد.

هنگام قالب گیری دندان از موم برای تشکیل قالب و حفظ سلامت آن استفاده می شود.در لابراتوار دندانپزشکی از اجاق برای خارج کردن موم از قالب استفاده می کنند.

فرهای دندانپزشکی یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاه های دندانپزشکی به ویژه در زمینه ساخت و قالب گیری مواد مورد نیاز برای ترمیم دندان می باشد.

کوره دندانپزشکی حرارت و گرمایش را بر روی مواد ترمیمی خاص از جمله سرامیک های مورد استفاده در دندانپزشکی برای قالب گیری و ترمیم دندان ها انجام می دهد. اجاق های دندانپزشکی از ورق های فولادی ساخته می شوند. و مکانیسم حرارتی در آنها از طریق عناصر گرمایش و کویل است.
قیمت کوره پرسلن دندانپزشکی

برای اطلاع سریع از قیمت فر دندانپزشکی می توانید در قسمت تجهیزات آزمایشگاه دندانپزشکی سایت ویستاب محصول را بیابید و برای خرید فر دندانپزشکی با کارشناسان ویستاب تماس بگیرید.
یک کوره پرسلن دندانپزشکی بخرید

شما می توانید با ثبت درخواست در سایت ویستاب هم اکنون فر دندانپزشکی را با بهترین قیمت و معتبرترین برندهای روز دنیا خریداری کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت تجهیزات آزمایشگاه دندانپزشکی انواع کوره های دندانپزشکی و جزئیات این محصولات را مشاهده نمایید.

ویستاب یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی دندانپزشکی به ویژه فرهای دندانپزشکی می باشد. برای تهیه فر دندانپزشکی با کیفیت و مناسب با کارشناسان و متخصصان ویستاب تماس بگیرید.

 

برای خرید و یا مشاوره کوره پرسلن دندانپزشکی  می توانید به سایت سپدنت مراجعه کنید.

 

  • hasan ke

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی